måndag 27 juni 2011

I denna ljuva sommartid

Alla säger att sommaren är till för att gå ner i varv och bara ta det lugnt. För mig är det något av en idyll, att bara sitta med ett glas saft och läsa en bra bok, eller ligga i hängmattan med den nya favoritstickningen. Men jag lyckas aldrig riktigt med det där. En dag eller två kan det vara skönt att bara vara. Sen tröttnar jag, sen vill jag iväg.

Den här sommaren kommer jag knappt vara hemma alls känns det som, och visst känns det ibland lite övermäktigt att flänga från det ena stället till det andra, utan att vila emellan. Men egentligen känns det ganska skönt att ha något att göra, jag blir så lätt rastlös annars.


Än så länge har jag gjort lite allt möjligt. Först och främst har jag varit i Italien och mött Gud (igen) tillsammans med konfirmander och ledare från Lindome församling. Jag har skrattat och umgåtts med de som betyder mest för mig.


Nyligen lyssnade jag på P1 på internet, på UnderbaraClara som var dagens sommarpratare. Hon pratade om feminism, Jesus och jämställdhet. Och därför är jag just nu ännu mer peppad på att efter sommaren engagera mig mer politiskt och göra något med mitt liv, något som är bra för mig, och bra för världen.

Herrens Frid

Jänii "Hopp"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar